Prosedur peremajaan kulit tangan di rumah

tangan dengan kulit yang diremajakan

Setiap daripada kita ingin kekal muda selama mungkin, dan dengan usia kita semakin berminat dengan isu-isu peremajaan. Ternyata sangat mungkin untuk menyediakan agen anti-penuaan di rumah berdasarkan resipi rakyat dan pelbagai komponen asal semula jadi.

Penjagaan yang betul untuk penuaan kulit tangan

Apabila anda bertemu dengan seseorang, pertama sekali perhatian diberikan kepada muka lawan bicara dan tangannya. Oleh itu, tangan dianggap sebagai ciri khas seseorang. Mereka dengan tepat menceritakan tentang umur pemilik, tabiatnya dan juga kedudukannya dalam masyarakat. Di samping itu, tangan dapat memberi amaran tentang kemungkinan penyakit, yang menerangkan penggunaan mata pada mereka semasa prosedur akupunktur. Dan di antara resipi untuk peremajaan, tempat penting diduduki oleh resipi untuk penjagaan kulit tangan yang pudar.

Pencegahan penuaan tangan

Dalam kulit, proses penuaan biologi bermula selepas umur dua puluh lima tahun. Oleh itu, anda tidak perlu menunggu tanda-tanda awal penuaan kulit, tetapi mula aktif menggunakan prosedur pencegahan untuk meremajakan tangan anda. Ini termasuk:

  • memakai sarung tangan apabila suhu luar turun kepada 7 darjah;
  • pada musim panas, jangan berjemur di bawah sinar matahari terlalu banyak, secara literal selama beberapa jam pada waktu pagi dan petang;
  • jika kulit tangan anda kering, anda perlu menggunakan krim khas setiap kali selepas bersentuhan dengan air dan sebelum keluar;
  • bekerja dengan sabun dan sarung tangan;
  • kerap memohon topeng untuk kulit tangan dan mandi infusi herba.

Juga, dalam cuaca sejuk, ia berguna untuk melincirkan tangan anda dengan minyak, bunga matahari atau zaitun. Mereka secara aktif melindungi tangan daripada retak, pelbagai kemerahan dan kekasaran kulit. Selepas pembersihan rumah atau aktiviti lain, disyorkan untuk memanjakan sedikit tangan anda dengan mandi dengan garam laut (jika tidak, dengan minyak pati oren atau lemon).

Ia juga penting untuk tidak melupakan penjagaan muka. Untuk ini, anda boleh membeli alat khas. Sebagai contoh, krim anti-penuaan dengan antioksidan. Alat ini berkesan kerana komposisi khasnya. Ia mengandungi asid glikolik, vitamin C, komponen tumbuhan organik, pelbagai minyak semula jadi. Tindakan krim bertujuan untuk mempercepatkan pertumbuhan semula sel kulit, meningkatkan pengeluaran kolagen dan melawan perubahan berkaitan usia. Produk ini sesuai untuk semua jenis kulit. Ia boleh digunakan sebagai krim siang atau malam. Hasilnya tidak lama lagi. Selepas beberapa kali sapuan, kulit kelihatan tegang, anjal dan lembut.

Untuk melembapkan dan menyegarkan kulit anda, anda boleh menggunakan toner khas berasaskan ekstrak witch hazel. Komponen ini telah digunakan dalam kosmetologi untuk masa yang sangat lama. Oleh kerana sifat uniknya, witch hazel membersihkan kulit dengan lembut, membantu mengatasi keradangan, kemerahan, dan ruam. Pada masa yang sama, ia berkesan melembapkan dan menyuburkan kulit. Sebagai peraturan, toner ini tidak mengandungi alkohol, jadi ia boleh digunakan untuk kulit sensitif juga.

Bantuan profesional

Salun kecantikan dan pusat perubatan sering menawarkan bantuan dalam perjuangan untuk peremajaan tangan. Ini, sudah tentu, membawa hasil, tetapi ia juga memerlukan banyak pelaburan berbanding topeng rumah.

suntikan peremajaan kulit tangan

Biorevitalisasi

Ramai orang percaya bahawa biorevitalisasi adalah prosedur hanya untuk meremajakan kulit muka, tetapi asid hyaluronik sering disuntik di bawah kulit tangan untuk melembapkan dan menjadi lebih anjal. Selain asid hyaluronik, kulit memerlukan vitamin dan nutrien lain. Melalui mesoterapi, suntikan dibuat untuk menghapuskan masalah yang ada, komposisi yang dipilih secara individu oleh pakar kosmetik.

Faedah asid hyaluronik untuk kulit tangan:

  • kelembapan dikekalkan dalam lapisan subkutan;
  • cecair dikekalkan dalam ruang antara sel;
  • penampilan kedutan dihalang;
  • sintesis kolagen bertambah baik;
  • sel-sel kulit dijana semula, ia menjadi tegang dan anjal untuk masa yang lama.

mengelupas

Jaring berkedut di tangan, serta bintik-bintik penuaan, boleh dikeluarkan dengan kulit kimia. Satu lagi prosedur peremajaan tangan yang paling biasa ialah terapi laser. Dengan bantuan laser, anda boleh mengaktifkan pengeluaran kolagen dalam kulit, yang melicinkan dan menjadikannya lebih padat, dan saluran yang diluaskan dikeluarkan.

Bungkus

Semasa manicure, adalah berguna untuk melakukan pembalut tempatan yang menenun kulit dengan bahan aktif, dan terapi parafin, apabila, di bawah pengaruh parafin hangat, peredaran darah di dalam kapal tangan bertambah baik. Selepas kedua-dua kaedah, kulit menjadi licin, tegang dan kelihatan terawat dengan baik.

Lipofilling

Peremajaan tangan boleh dilakukan dengan lipofilling. Untuk melakukan ini, di bawah anestesia tempatan, tisu adiposa diambil dari tempat yang telah ditetapkan, diproses khas dan disuntik ke kawasan tangan di bawah kulit. Kontur tangan yang diperlukan dimodelkan secara manual, dan luka dirawat dan diikat dengan plaster atau pembalut.

sapukan krim pada tangan untuk peremajaan kulit

Rawatan di rumah

Mungkin kaedah yang paling murah adalah yang menggunakan produk yang tersedia untuk setiap suri rumah. Ini termasuk:

  • Topeng sayuran - boleh memperkayakan kulit dengan vitamin yang berguna. Cara ini boleh menjadikan warna tangan lebih segar, menanggalkan sel-sel mati dan menegangkan kulit. Makanan yang sesuai untuk ini adalah lobak merah dan timun. Parut mereka halus dan campurkan dengan minyak zaitun. Sapukan pada tangan dan pegang seperti ini selama 10 minit. Selepas jisim dibasuh dengan air, tangan mesti dilincirkan dengan krim atau minyak zaitun. Menariknya, minyak zaitun sangat kerap digunakan dalam kosmetologi, bukan sahaja sebagai ubat untuk tangan, tetapi juga untuk muka dan badan.
  • Lemon juga baik untuk mengetatkan dan merupakan peremajaan tangan yang sangat baik. Jusnya ditambah kepada banyak topeng, seperti campuran minyak zaitun (satu sudu besar) dan kuning ayam mentah. Semua ini digunakan pada tangan, secara literal selama lima hingga sepuluh minit, dan dibasuh dengan air suam. Selanjutnya, penggunaan krim berkhasiat diperlukan.
  • Pencinta kopi asli mungkin tidak membuang serbuk kopi, kerana ia sangat berguna - ia membersihkan kulit dan menegangkannya. Ini juga terpakai untuk penjagaan muka, dan anda hanya perlu menggosok yang menebal ke dalam kulit, seperti krim biasa. Apabila ia kering, bilas dengan air dan sapukan krim berkhasiat.

Menggunakan produk ini dua hingga tiga kali seminggu akan melembutkan kulit tangan anda dan mencerahkan bintik-bintik penuaan.

Topeng tangan popular

Daripada kentang

Ulasan yang cukup mengagumkan untuk peremajaan tangan boleh didapati mengenai topeng kentang. Ramai wanita bercakap tentang dia sebagai yang paling berkesan di kalangan majoriti mereka yang diuji. Untuk penyediaannya, beberapa kentang sederhana direbus. Kemudian mereka diuli dan dicampur dengan beberapa sudu susu hangat dan 1 sudu minyak zaitun. Jisim ini digunakan pada tangan dan sarung tangan (polietilena) diletakkan selama setengah jam. Prosedur itu perlu dijalankan setiap hari selama seminggu penuh, sambil melindungi pemegang dari angin kencang dan perubahan mendadak dalam suhu udara.

Tembikai, pear dan pic

Pada musim panas, adalah baik untuk membuat topeng untuk peremajaan dari timun dan tembikai. Ia perlu mengisar pulpa sayur-sayuran ini dalam perkadaran yang sama dan sapukan pada tangan, selepas dua puluh minit bilas dengan air. Pulpa dari pir masak mampu menyembuhkan retakan kecil, menghilangkan keradangan pada luka dan meremajakan kulit pada tangan. Pulpa dari satu pic dengan 1 sudu besar. l kanji memberi kulit nutrisi yang baik, melembapkan dan mencegah penuaan.

Madu dan oat

Untuk menyediakan scrub yang meremajakan, anda perlu mengambil satu sudu besar oat dan susu, satu sudu teh madu. Tuangkan air mendidih ke atas oat, dan apabila ia membengkak, toskan airnya dan campurkan dengan bahan-bahan lain. Mengurut tangan, campuran yang dihasilkan digunakan pada kulit tangan, disimpan selama kira-kira 10 minit dan dibasuh dengan air suam. Ini adalah keselamatan yang sempurna untuk kulit berminyak, kerana madu:

  • membantu menyerap kelembapan berlebihan;
  • membersihkan liang-liang;
  • mengurangkan kemungkinan dijangkiti jangkitan.
madu dan oat untuk topeng tangan yang meremajakan

Ia mempunyai sifat pelembab yang membantu melembapkan kulit tanpa menjadikannya terlalu berminyak. Madu mempunyai sifat antiseptik yang boleh membantu menghilangkan jerawat dan jerawat. Ia juga menghalang masalah kulit remaja. Dengan tahap nutrien yang tinggi, ia menjadikan kulit sihat dan awet muda.

Formulasi herba

Terdapat cara yang bagus untuk membuat losyen di rumah untuk penjagaan kulit harian dan penjagaan tangan. 100 ml air mendidih mesti dituangkan ke dalam campuran herba chamomile dan calendula (satu sudu setiap satu) dan menegaskan selama tiga puluh minit. Tambah satu sudu teh gliserin ke dalam sup tulen yang ditapis dan proses tangan anda tiga kali sehari.

Ulasan pengguna

Wanita, 30 tahun

Suami saya selalu memberitahu saya bahawa usia wanita dikhianati oleh tangannya. Saya ingin membantah, tetapi tidak ada apa-apa untuk dikatakan. Oleh itu, saya sentiasa cuba menjaga mereka dengan pelbagai cara. Sudah tentu, lebih mudah untuk membeli krim di farmasi atau kedai dan sapukan pada tangan anda sebelum tidur.

Tetapi apabila hasilnya masih tidak memuaskan, anda perlu memikirkan cara semula jadi untuk meremajakan sel-sel kulit di tangan anda. Dan pertama sekali, anda masih ingat tentang susu, krim masam, madu, kuning telur, decoctions herba, yang membantu memulihkan epidermis pada tahap selular.

Manjakan diri anda, wahai wanita! Biarkan lelaki mencium tangan anda dengan lebih baik dan jangan mengira tahun anda dengan mereka!

Meremajakan kulit di tangan dengan bantuan topeng dan scrub yang disediakan sendiri memerlukan prosedur yang tetap dan sistematik. Hanya dengan menunjukkan kesabaran anda boleh mencapai pemanjangan masa muda dan kecantikan pegangan. Ia dianggap menghormati kecantikan, penampilan dan kesihatan seseorang.